​נס האור


איך אפשר להכניס אור אל חייכם? לא, זהו לא מאמר דתי, אלא עיצובי.

אלו הם תובנותיי העוסקות בדיאלוג שהאור מקיים איתנו באופן לא מודע.
במסגרת עבודתי בתור מעצבת פנים, אני מנהלת שיחות רבות עם האור מדי יום.
אני מקווה שבקרוב תגלו שניסים קטנים של אור יכולים לקרות בכל בית,
בכל יום ובכל שעה.

לפני כשנתיים הייתי אצל חברה. שתינו קפה במטבח כאשר היא סיפרה על כך שהיא ובעלה נפרדים. רציתי מאוד לעזור לה. לאחר כשעה שבה הקשבתי לה, לפתע הסתכלתי על התקרה, והרגשתי שהאור במטבח ממש מדבר אליי. הצעתי לה לשנות את התאורה בבית, היא חייכה והבינה שזוהי הדרך שלי להכניס קצת אור אל חייה בתקופה קשה. החלפנו את גופי התאורה, הכנסו גווני אור חדשים אל הבית. הבית הפך ממקום מנוכר שמזכיר מעט חדר המתנה, למקום מזמין שאליו אנשים רוצים להיכנס.
המטבח הפך ממקום שואב אנרגיה למקום מעניק ומכיל.
חדר השינה קיבל מחדש את האינטימיות שכל כך חסרה בו.
כשבועיים לאחר ששינינו את התאורה, הם החליטו לא להיפרד.

מחקרים מדעיים הוכיחו שהארת החלל משפיעה על בריאות הגוף והנפש. הרגשות ומצבי הרוח מושפעים מהתאורה בסביבה. התאורה יכולה להזמין אותנו או לגרום לנו לרצות להתרחק מהחלל. לתאורה ישנה השפעה רבה גם על תפיסת החלל - באמצעות תאורה מתאימה אפשר להרגיש מרווח ונוחות אפילו בחלל קטן. כמו כן אפשר ליצור הרגשת אינטימיות בחלל עצום בעל עיצוב מודרני, כל זאת באמצעות תכנון נכון של התאורה.

תכנון ההארה (illumination) בבית עובר דרך הגבול הדק שבין אומנות לבין מדע. כאן גם טמון ההבדל בינו לבין תכנון תאורה (lighting). בעוד זה האחרון דורש רק ידע טכני בתחום גופי התאורה ואביזרי התאורה, הרי שתכנון הארה דורש ידע רב תחומי, החל בהבנה מדעית של השפעת גווני האור על האדם והמרחב, וכלה בידע תכנוני וחוש אומנותי. אדריכלות פנים ועיצוב פנים אשר שמים דגש על תאורה מתאימה יסייעו לכם לקבל את האווירה המושלמת בבית.

.


 


 

תכנון ההארה בחלל כולל שלוש שכבות תאורה בסיסיות:

תאורה היקפית – כאשר חושבים על תאורה בעיצוב פנים, התאורה ההיקפית היא אחד מן השלבים הראשונים בתכנון הבית. היא למעשה מדמה את האור הטבעי ויוצרת הארה אחידה ומלאה ברחבי חלל הבית. היא זאת שיוצרת את הרושם הראשוני ומזמינה אותנו להיכנס או להתרחק מהחלל. .

תאורת משימה - מטרתה היא לתת מענה פונקציונלי באזור ספציפי בחלל, בהתאם לייעודו. עליה לספק כמות ואיכות של אור המתאימות למקום. משחק, למידה או עבודה, לכל אחד מהם מגיעה התאורה המתאימה אשר משתלבת עם התאורה ההיקפית באופן הרמוני. באמצעות תכנון נכון תאורת המשימה יכולה לשמש בתור כלי מדהים לשיפור הריכוז וסיוע במטלות העבודה..

תאורת הדגש - כל אחד יודע מהם הדברים הקטנים בבית שגורמים לאנשים לעצור ולהתפעל. באמצעות תאורת הדגש אפשר ליצור תאורה אומנותית ומקסימה, כזאת אשר תיתן לכם את האפשרות ליצור פינות קטנות ומוארות של אושר. זאת הדרך שלכם להאיר את הפינה הקטנה שלכם ולחשוף אותה בפני האורחים המגיעים..

אני מאמינה שלכל בית יש את האור המיוחד שלו, בכל שיפוץ דירה או בניית בית ישנו תהליך עיצובי המתחיל ברעיון ומסתיים בחומר אשר הופך לחלל מואר ומזמין.
אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אליי בכל עת.
שלכם,
דינה

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.